ads
رگنا

فروشگاه تجهیزات ورزشی رگنا

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا یوگا به تنهایی کافی است؟

دسته بندی :مقالات آموزشی 24 مهر 1400
یوگا

یوگا یک فعالیت عالی است که می تواند برای همه زمینه های سلامتی – جسمی ، روحی و احساسی مفید باشد. اما بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که یوگا به تنهایی برای تمرین های ورزشی آنها کافی نیست. اما آیا اینطور است؟ اگر از یوگا به عنوان ورزش استفاده می کنید ، آیا برای نیازهای تناسب اندام شما کافی است؟ پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله شدت جلسات یوگا و سطح کلی آمادگی جسمانی شما که ما امروز در فروشگاه لوازم ورزشی رگنا به این موضوع میپردازیم.

یوگا به عنوان ورزش

یوگا یکی از بهترین راه ها برای حفظ تناسب اندام و سلامت است. می توان از آن برای بهبود سلامتی ، انعطاف پذیری ، قدرت ، حالت دهی عضلات بدن و موارد دیگر استفاده کرد. این نه تنها یک فعالیت بدنی مفید است ، بلکه یک سبک زندگی جامع است که  سلامت روانی را ارتقا می بخشد.

یوگا همیشه شیوه ای متداول برای ورزش بوده است و دلایل خوبی نیز وجود دارد: این یک تمرین جامع کم خطر است ، برای همه قابل دسترسی است و ذهن را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد. حرکات به راحتی قابل انطباق هستند ، بنابراین می توانید آنها را بدون توجه به سن ، سطح آمادگی جسمانی یا محدودیت های جسمانی خود انجام دهید. بسته به نوع کلاس هایی که می گیرید و شدت آنها ، یوگا می تواند تنها ورزش شما باشد. بسته به سبک و طول کلاس ، ممکن است جز فعالیت بدنی شما حساب شود یا نشود.

شدت تمرین یوگا بستگی به این دارد که کدام کلاس ها و اشکال یوگا را انتخاب کنید. هر نوع کلاس یوگا دارای شدت متفاوتی است که به میزان متفاوتی از فعالیت بدنی نیاز دارد. تفاوت شدیدی در شدت بین یک کلاس سطح پایین یا ملایم یوگا و یک کلاس سریع وینیاسا یا یک تمرین یوگای سنگین و چالش برانگیز وجود دارد. و تغییرات زیادی در این بین وجود دارد مانند سیواناندا ، کریپالو ، و یوگای آینگار.

سطح شدت تمرینات

شدت نیز بر اساس آمادگی جسمانی فعلی شما خواهد بود. شما باید آزمایش کنید و در کلاس های مختلف و با معلمان مختلف تمرین کنید تا بتوانید ضربان قلب را افزایش داده و قدرت عضلات را افزایش دهید. اگر در خانه تمرین می کنید ، مطمئن شوید که چندین حرکت sun salutations اضافه کرده اید تا تمرین خود را بیشتر موثرتر کنید.

تقریباً 20 دقیقه تمرینات یوگا فعال در روز حداقل مقدار مورد نیاز برای تناسب اندام شما است. اگر از یک سبک کم تا متوسط ​​استفاده می کنید ، تمرین طولانی تری توصیه می شود.

آیا یوگا یک تمرین هوازی یا بی هوازی محسوب می شود؟

یوگا یک ورزش بی هوازی محسوب می شود. این یک تمرین هوازی در همان دسته پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری یا استفاده از دستگاه الپتیکال نیست. انواع حرکت در یوگا ، مانند حرکات قدرتی ، شما را به عرق میاندازد و ضربان قلب شما را افزایش می دهد ، شما بیشتر روی قدرت و مقاومت عضلات خود کار میکنید.

چه تمرینات دیگری را می توانید با یوگا ترکیب کنید؟

تمرینات بدنی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانیم برای بهبود سلامتی و رفاه خود انجام دهیم. شما ممکن است نخواهید یا نتوانید به تمام اهداف کاهش وزن ، قدرت و انعطاف پذیری آن هم فقط از طریق یوگا برسید. شما می توانید هر نوع ورزش یا فعالیت بدنی دیگری را علاوه بر یوگا در برنامه تمرین هفتگی خود انجام دهید. سازگارترین تمرینات ، تمرینات هوازی مانند پیاده روی سریع ، دوچرخه سواری و شنا خواهد بود. تمرین با وزنه یک تمرین بی هوازی عالی برای ترکیب با یوگا است زیرا به ساخت عضلات و سوزاندن کالری کمک می کند.

آیا یوگا قدرت عضلات را بهبود می بخشد؟

بله ، یوگا راه خوبی برای تقویت تن و قدرت عضلات است. با انجام منظم یوگا ، می توانید عضله بسازید ، انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید ، وضعیت بدن خود را بهبود بخشید و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. ژست هایی مانند سگ رو به پایین و جنگجو برای افزایش قدرت تقریباً در همه ماهیچه های بدن شما مفید است.

در طول یوگا چند کالری می سوزانید؟

بسته به شدت کلاس و میزان آمادگی جسمانی شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 200 تا 600 کالری در ساعت بسوزانید.

وقتی صحبت از تمرین می شود ، بسیاری تصور می کنند که تنها کسانی که فعالیت های شدید مانند دویدن و وزنه برداری را انجام می دهند ، نتیجه می گیرند. در واقع ، بسیاری از انواع دیگر تمرینات وجود دارد که برای بدن بسیار مفید هستند ، حتی اگر تأثیر کمی داشته باشند ، مانند یوگا و پیاده روی. به طور کلی ، بهتر است بیش از یک نوع تمرین انجام دهید تا مطمئن شوید بیشترین میزان عضلات و مفاصل را در بدن خود تقویت کرده و حرکت می دهید.

آیا می توانید یوگا و تمرینات وزرشی را با هم ترکیب کنید؟

بله ، یوگا یک تمرین عالی را ارائه می دهد ، اما نمی تواند خیلی برای سلامت قلب و عروق شما مفید باشد. از آنجایی که این تمرین می تواند یک تمرین هوازی باشد ، بسیاری از تیم های ورزشی جلسات یوگا را به برنامه تمرینی خود اضافه می کنند تا به آنها در آمادگی بدنی و بازیابی آسیب ها کمک کند. بسیاری از ورزشکاران معروف ، یوگا را به عنوان بخشی از تمرینات خود انجام می دهند ، مانند لبرون جیمز ، شکیل اونیل و کوبی برایانت.

 

آیا باید قبل یا بعد از تمرین یوگا انجام دهید؟

اگر تازه وارد یوگا شده اید یا سبک پیشرفته ای را تمرین می کنید ، بهتر است این کار را قبل از تمرین انجام ندهید. این می تواند یک راه عالی برای گرم کردن بدن باشد ، اما به طور کلی بهتر است آن را بعد از تمرین قرار دهید. انجام این کار قبل از تمرین می تواند بسیار شدید باشد و می تواند بعد از آن بهتر استفاده شود تا بدن شما بتواند بهبود یابد. نتیجه نهایی این است که خیلی مهم نیست که در چه نظمی این کار را انجام می دهید. شما باید تمریناتی را انجام دهید که احساس راحتی می کنید ، چه قبل چه بعد.

 

نتیجه

این سوال که آیا شخص می تواند فقط با انجام یوگا ورزش کافی انجام دهد یا خیر ، یک موضوع بحث برانگیز است. این یک روش عالی برای ورزش است ، اما ممکن است برای نیازهای شما کافی نباشد ، مگر اینکه کلاس های قوی شرکت کنید. این یک روش عالی برای حفظ انعطاف پذیری و تقویت عضلات است ، اما به اندازه سایر تمرینات سنتی کالری نمی سوزاند. با این حال ، این مزایای زیادی برای سلامتی ارائه می دهد که سایر ورزش ها از آن برخوردار نیستند.

وقتی صحبت از تناسب اندام می شود ، مهم این است که در کارهایی که فکر می کنید باید “انجام دهید” زیاد غرق نشوید. مانند هر چیز دیگری در زندگی ، فقط مطمئن شوید که کارهایی را انجام می دهید که از آن لذت می برید و این باعث بهبود کیفیت کلی زندگی شما می شود.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: